joi, 23 octombrie 2008

TIPURI DE ACNEE



1) DUPĂ TIPUL LEZIUNII

- acnee comedoniană – mai frecvent la nivelul feței ( asociată cu seboree)
- acnee papulopustuloasă – inflamația se extinde în profunzime , apar noduli duri , dureroși , furunculoizi
- acnee nodulochistică ( conglobată) – mai frecventă la bărbați – cea mai severă formă ( comedoane , papulopustule , noduli ,chiști) , seboree accentuată

Localizare la nivelul feței , scalpului , partea superioară trunchi , brațe , antebrațe , fese


2) DUPĂ GRAVITATE

- funcție de tipul și numărul de leziuni , suprafața cutanată afectată


3) DUPĂ VÂRSTĂ

1.- acnee neonatală – apare în primele săptămâni de viață , mai frecvent la băieți
- cauze : stimularea glandelor sebacee ale nou născutului datorită progesteronului matern sau secundar unei tumori virilizanete , hiperplazie congenitala a glandei suprarenale
- clinic : papule / pustule care se vindecă și spontan
- tratament : antibiotic pe cale generală ( Eritromicină) , topice

2.- acnee infantilă – cazuri ce persistă după perioada neonatală sau debut după primele 4 săptămâni de viață

3.- acnee a copilăriei – după vârsta de 2 ani

4.- acnee polimorfă juvenilă – debut la pubertate – ameliorare la 18-20 ani

5.- acnee adult


4) DETERMINTĂ DE FACTORI EXTERNI

1.- acnee cosmetică – la femeile adulte care au avut acnee în adolescență
- localizare periorala (în jurul gurii) – prin utilizre de cosmetice ce conțin compuși comedogeni

2.- acnee profesională – frecventă la bărbați ( uleiuri , gudrone)

3 – acnee la clor – mai ales comedoane

4 – acnee mecanică – la locul traumatismelor fizice ( bărbie de violonist)

5. – acnee la detergent – persoane care se spală prea des pentru ameliorarea acneei (săpunuri bacteriostatice ce conțin compuși acneigeni)

5) DETERMINATA DE MEDICAMENTE

- corticoizi ( sistemici , topici) , anticonvulsivante ( fenitoin) , izoniazide , vitamina B12

6) ACNEE ENDOCRINĂ – sindromul ovarului polichistic , boala Cushing , sindrom adrenogenital

* Dermatocosmetologie - sănătatea pielii tale*

Dr Oana Clătici / claticioana@gmail.com

3 comentarii:

  1. Buna ziua sunt disperată am o problema cu tenul nustiu de la ce mia aparut dar sunt un pic dureroase la atingere ai rosii va rog datimi un sfat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai folosesc unguentul fluocinolon dar nu prea vad sa atenueze efectele

      Ștergere
  2. SUNT TOTAL LIBER DE VIRUSUL HERPES
    Herpesul este o afecțiune gravă și recurentă care nu poate fi vindecată prin medicamente sau injecții de către DR JAMES, dar cel mai bun mod de a lupta împotriva herpesului este să luați remedii naturale pe bază de plante, îmi amintesc despre DR JAMES, marele medicament care vindecă persoanele cu putere HIV. medicina pe bază de plante. L-am contactat pentru a afla cum mă poate ajuta și mi-a spus să nu mă tem niciodată că mă va ajuta cu medicamente naturale pe bază de plante! După 2 zile de contact cu el, mi-a spus că medicamentul este gata și mi l-a trimis prin DHL COURIER SERVICE și m-a luat în 3 zile! Am folosit medicamentul așa cum mi-a prescris el (DIMINEȚA ȘI SERA) și am fost vindecat! Este într-adevăr ca un vis, dar sunt atât de fericită! Pentru persoanele care suferă de următoarele boli, zona zoster, SM, pemfigoid bulos, diabet, cancer, SOP, hipotiroidism, herpes, BPOC, HIV, artrită, HPV, infecții, boli hepatice, boli autoimune, boala Parkinson, lupus și multe altele pentru a-l contacta pentru medicina pe bază de plante, pentru că sunt un martor viu și am fost vindecat de virusul herpesului. iar medicina DR James este legitimă. I-am trimis ce mi-a cerut și mi-a trimis medicamentul pe care l-am luat timp de 2 săptămâni și astăzi sunt aici cu un rezultat negativ. Când am fost la test, am fost atât de fericită după ce i-am luat medicamentele pe bază de plante
    [DRJAMESHERBALMIX@GMAIL.COM]

    RăspundețiȘtergere