joi, 30 septembrie 2010

VENECTAZIILE - VASELE SPARTE - CE SUNT ȘI DE CE APAR?




Trebuie făcută distincția între VARICE și VENECTAZII ( sau TELANGIECTAZII ) !

Varicele și venectaziile sunt 2 afecțiuni distincte ale sistemului circulator . Afectează vase de tipuri diferite și evoluează diferit .

VARICELE ( de la latinescul ” varix” – răsucit ) reprezintă dilatații ale venelor și au implicații medicale severe datorită complicațiilor ( tromboză venoasă profundă ) .

VENECTAZIILE reprezintă dilatații ale unor vase mici din piele – venule și capilare - și se datorează unei fragilități a peretelui vascular .
Apar frecvent pe picioare , dar există și alte localizări – pe față sau pe corp .


CE SUNT VARICELE ?

Venele sunt cele care transportă sângele din corp către inimă ( este un sânge mai închis la culoare pentru că oxigenul a fost utilizat de către corp ) .
Vorbind despre venele de la picioare , ele au niște valve care ajută ca sângele să se miște ăn direcția dorită ( sunt ca niște uși micuțe care se închid după ce trece sângele prin ele pentru a-l împinge mai departe și a nu-l lăsa să se întoarcă ) .
Îmbătrânind , valvele nu mai funcționează perfect , o parte din sânge rămâne în venă și apare vena varicoasă ( cu implicarea factorilor genetici , ortostatism prelungit , obezitate , sarcina , tulburări endocrine ) .

CE SUNT VENECTAZIILE ?


Venectaziile pun probleme mai ales de ordin estetic !
Tratamentul venectaziilor nu este o decizie medicală , ci o decizie personală . Felul în care te vezi pe tine te definește și te integrează în societate .
Unele femei nu consideră venectaziile ca pe un factor menit să le dezavantajeze . Dar există și multe femei preocupate de tratarea acestor vase sparte , care apar de regulă pe coapse. Prezența acestor venectazii creează anumite complexe datorită imposibilității purtării fustelor scurte .

CUM ARATĂ VENECTAZIILE ȘI DE CE APAR ?

Venectaziile apar pe picioare și pe față ca niște linii de culoare roșie sau albastră , scurte , fine , centrate de un punct sau ca o pânză de păianjen și se pot întinde .

Vasele sparte ( telangiectaziile ) se pare că au origine hormonală , pentru că femeia este principala victimă . La început sunt izolate , apar pe partea externă a coapselor și gambe , dar în timp pot forma adevărate rețele – culoare roz , albastru , mov-închis dacă sunt situate mai adânc sub piele .

La originea vaselor sparte stau predispoziția genetică ( 90% ) și factorii precipitanți

- hormoni feminini tind să relaxeze pereții venelor ( menopauză , contraceptive orale și alte medicamente ce conțin estrogen- progesteron)
- ortostatismul prelungit ( statul în picioare )
- expunere la soare ( telangiectazii pe nas și obraji la persoanele cu piele deschisă la culoare )
- consumul de alcool , fumatul

Factorii care afectează microcirculația sunt și ei implicați :

- epilare cu ceară fierbinte
- băi fierbinți , saună
- supraponderali
- alimentație dezechilibrată
- sensibiliatea la căldură
- contraceptive orale
- masaje agresive anticelulitice


Dermatocosmetologie -sănătatea pielii tale

Dr Oana Clatici - claticioana@gmail.com

7 comentarii:

  1. am 41 de ani.sunt mascul.observ pe picioale mele chestii dastea...venectazii.Vinisoare mici ramificate.Alte ori, foarte rar, gasesc cate o pata de sange subcutanata, care se resoarbe in timp.din ce-mi amintesc io, am vazut ceva asemanator pe picioarele tatei si ale bunicului pater.Bunicul a trait 93 si, daca-l ingrijeam cu trebuie, traia mai mult.tata traiese si nu a acuyat vreo durere sau alta problema legata de venectazii.Ar trebui sa-mi fac griji?

    RăspundețiȘtergere
  2. mi-au aparut si mie la nivelul coapsei externe si am doar 21 de ani . ce imi recomandati ? care ar putea fi cauza ?

    RăspundețiȘtergere
  3. Atat! Despre tratament nu spuneti nimic?

    RăspundețiȘtergere
  4. Sotului meu (60 ani) i-au aparut (acum 3-4 luni) pe gambe multe puncte rosii ce par a fi vase sparte. A consultat diversi doctori fara sa primeasca un diagnostic precis.Nu mai stim unde sa mergem pentru un diagnostic si tratament.

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu am gastrita si ficat gras si am vinisoare sparte pe torace ,am colesterol mare 250,de ce imi apar paianjenii pe torace?

    RăspundețiȘtergere
  6. A!si am 48 de ani,sunt la menopauza de 1 an!

    RăspundețiȘtergere
  7. SUNT TOTAL LIBER DE VIRUSUL HERPES
    Herpesul este o afecțiune gravă și recurentă care nu poate fi vindecată prin medicamente sau injecții de către DR JAMES, dar cel mai bun mod de a lupta împotriva herpesului este să luați remedii naturale pe bază de plante, îmi amintesc despre DR JAMES, marele medicament care vindecă persoanele cu putere HIV. medicina pe bază de plante. L-am contactat pentru a afla cum mă poate ajuta și mi-a spus să nu mă tem niciodată că mă va ajuta cu medicamente naturale pe bază de plante! După 2 zile de contact cu el, mi-a spus că medicamentul este gata și mi l-a trimis prin DHL COURIER SERVICE și m-a luat în 3 zile! Am folosit medicamentul așa cum mi-a prescris el (DIMINEȚA ȘI SERA) și am fost vindecat! Este într-adevăr ca un vis, dar sunt atât de fericită! Pentru persoanele care suferă de următoarele boli, zona zoster, SM, pemfigoid bulos, diabet, cancer, SOP, hipotiroidism, herpes, BPOC, HIV, artrită, HPV, infecții, boli hepatice, boli autoimune, boala Parkinson, lupus și multe altele pentru a-l contacta pentru medicina pe bază de plante, pentru că sunt un martor viu și am fost vindecat de virusul herpesului. iar medicina DR James este legitimă. I-am trimis ce mi-a cerut și mi-a trimis medicamentul pe care l-am luat timp de 2 săptămâni și astăzi sunt aici cu un rezultat negativ. Când am fost la test, am fost atât de fericită după ce i-am luat medicamentele pe bază de plante
    [DRJAMESHERBALMIX@GMAIL.COM]

    RăspundețiȘtergere